Práva pacientů
Vyňato ze zákona č. 372/2011 Sb., zákon o zdravotních službách
Práva pacienta:
- Zdravotní služby lze pacientovi poskytnout pouze s jeho svobodným a informovaným souhlasem.
- Pacient má právo na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni.
- Pacient má při poskytování zdravotních služeb dále právo:
- na úctu, důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí,
- vyžádat si konzultační služby od jiného poskytovatele, popřípadě zdravotnického pracovníka, než který mu poskytuje zdravotní služby
- být seznámen s vnitřním řádem zdravotnického zařízení
- na nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, osoby blízké nebo osoby, kterou si pacient určí
- určit osoby oprávněné k přijímání informací o jeho zdravotním stavu
- znát jména a příjmení zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků, kteří mu poskytují zdravotní služby, včetně studentů a stážistů
- odmítnout přítomnost zdravotníků, kteří nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněni, jakož i studentů a stážistů
- přijímat návštěvy ve zdravotnickém zařízení, a to s ohledem na svůj zdravotní stav.
- Přijímat ve zdravotnickém zařízení duchovní péči a duchovní podporu.
- Pacient neovládající český jazyk, pacient se smyslovým postižením nebo s těžkými komunikačními problémy zapříčiněnými zdravotními důvody, má při komunikaci právo dorozumívat se způsobem pro něj srozumitelným a dorozumívacími prostředky, které si sám zvolí.
- Pacient se smyslovým nebo tělesným postižením, který využívá psa se speciálním výcvikem (asistenční nebo vodící pes), má právo, s ohledem na svůj aktuální zdravotní stav, na doprovod a přítomnost psa u sebe v nemocnici.
Povinnosti pacienta:
- Vyslovit všeobecný souhlas s přijetím do péče, stvrdit podpisem vyžadovaný písemný souhlas.
- Pravdivě informovat ošetřujícího zdravotnického pracovníka o:
- dosavadním vývoji zdravotního stavu, vč. informací o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli
- infekčních nemocech,
- užívání léčivých přípravků a návykových látek,
- dalších důležitých skutečnostech.
- Dodržovat navržený individuální léčebný postup, pokud s ním vyslovil souhlas.
- Stvrdit podpisem, že byl seznámen se svými právy a povinnostmi.
- Dodržovat vnitřní řád nemocnice.
- Nepožívat během hospitalizace alkohol nebo jiné návykové látky.
- Podrobit se vyšetřením za účelem prokázání, zda je nebo není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
- Prokázat svou totožnost. Tato povinnost platí i pro osoby blízké, dožadujících se svých oprávnění.
- Dbát na to, aby přítomnost osob blízkých, návštěv, osob poskytujících duchovní služby, nebyla v rozporu s vnitřním řádem, nenarušila poskytnutí zdravotních služeb a nepoškodila práva ostatních pacientů.
- Dbát na to aby přítomnost vodícího psa nebyla v rozporu s vnitřním řádem nemocnice.
- Uhradit nemocnici náklady za zdravotní péči a související služby, které nejsou hrazeny ze zdravotního pojištění.
- Respektovat důstojnost zdravotnických a jiných pracovníků, podílejících se na zdravotní péči o pacienta.
Pokladna
provozní doba:
Pondělí – Pátek od 6:30 do 11:30 hod. (úhradu je možné provést i platební kartou)
Kontakt:
Telefon: +420 596 380 526
Regulační poplatky
Pojištěnec, anebo za něj jeho zákonný zástupce, je povinen v souladu se zákonem č. 48/1997 Sb., zákon o veřejném zdravotním pojištění, v platném znění, hradit regulační poplatek ve výši 90 Kč za využití lékařské pohotovostní služby nebo pohotovostní služby v oboru zubní lékařství.
REGULAČNÍ POPLATEK ve výši 90 Kč hradí pojištěnec (pacient) Karvinské hornické nemocnici za vyšetření (ošetření) v době ústavní pohotovostní služby, tzn.:
- v pracovní den v době od 17:00 - 7:00 hodin,
- ve dnech pracovního volna a v sobotu a neděli
Poplatek ve výši 90 Kč uhradí pojištěnec v rámci Karvinské hornické nemocnice v jednom dni jedenkrát a není rozhodující, zda mu bude poskytnuto jedno nebo více klinických vyšetření.
Tento regulační poplatek za využití ÚPS nehradí pojištěnec pouze v případě, že došlo k jeho následnému přijetí do lůžkové péče.
REGULAČNÍ POPLATKY ZA POHOTOVOST NEHRADÍ POJIŠTĚNCI
- umístění
- v dětských domovech pro děti do 3 let věku,
- ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy,
- k výkonu ústavní výchovy v domovech pro osoby se zdravotním postižením,
- na základě rozhodnutí soudu v zařízeních pro děti vyžadující okamžitou pomoc nebo pojištěnce svěřené rozhodnutím soudu do pěstounské péče, poručnické péče nebo péče jiné osoby podle občanského zákoníku
- kterým jsou poskytovány pobytové sociální služby v domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech pro seniory, domovech se zvláštním režimem nebo ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče, pokud u nich po úhradě za ubytování a stravu činí stanovený zůstatek ve výši 15 % příjmu méně než 800 Kč nebo pokud nemají žádný příjem (tuto skutečnost musí doložit potvrzením od poskytovatele sociálních služeb)
- kteří se prokážou rozhodnutím, oznámením nebo potvrzením vydaným orgánem pomoci v hmotné nouzi o dávce, která je mu poskytována podle zvláštního právního předpisu.
Potvrzení nesmí být starší než 30 dnů.
Dávky v systému pomoci v hmotné nouzi jsou:
příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení a mimořádná okamžitá pomoc.
Informace pro osoby se zdrav. postižením
Karvinská hornická nemocnice a.s. osobám se zdravotním postižením, mimo činnosti přímo či nepřímo související s poskytováním zdravotní péče (např.: používání identifikačních náramků, prevence pádů a vzniku dekubitů, pomoc a doprovod během hospitalizace, spolupráce s agenturami zajišťujícími domácí péči, zprostředkování duchovní péče a podpory, zapůjčení invalidních vozíků po dobu ambulantního vyšetření …), nabízí:
- bezbariérový vstup jak do nemocnice, tak poliklinické části,
- sluchově postiženým pacientům ve spolupráci s Centrem pro neslyšící a nedoslýchavé zajištění tlumočníka do znakového jazyka k vyšetření či hospitalizaci (je potřeba objednat v časovém předstihu),
- pro pacienty se sluchovým postižením vypracované „Práva pacientů“ ve znakovém jazyce,
- pro pacienty se zrakovým postižením vypracované „Práva pacientů“ v Braillovu písmu,
- možnost hospitalizace s asistenčním psem mimo pracoviště se zvýšeným hygienickým režimem,
- základní sociální poradenství,
- označení barevnými vodícími čarami a orientačními cedulemi,
- vyhrazená parkoviště pro osoby ZTP a ZTP/P,
- v každém patře bezbariérové sociální zařízení,
- v pracovní dny tzv. roznáškovou službu s možností zakoupení základních hygienických potřeb, novin, nápojů ….
Vyřizování stížností
Stížnostní agenda je vedena v souladu § 93 zák. č. 372/2011 Sb., zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.
Proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat stížnost:
- pacient,
- zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo
- osoba zmocněná pacientem.
Stížnost se podává poskytovateli, proti kterému směřuje; tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů. Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
- Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost (dále jen "stěžovatel"), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.
Poskytovatel je povinen:
- navrhnout stěžovateli ústní projednání stížnosti, pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné,
- vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení; tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů; jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat stěžovatele, vést evidenci o podání stížností a o způsobu jejich vyřízení,
- umožnit stěžovateli nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie,
- jde-li o šetření stížnosti příslušným správním orgánem, poskytnout mu na jeho vyžádání včasnou a nutnou součinnost; to platí i pro poskytovatele, který poskytl související zdravotní služby.
Stížnost může být zaslána poštou na sídlo nemocnice (KHN, Zakladatelská 975/22, Karviná-Nové Město), elektronicky na khn@khn.cz nebo do datové schránky h9meqzk, dále může být podána písemně na sekretariát ředitele nebo podatelnu, v mimopracovní době (odpoledních a nočních hodinách) a dnech pracovního volna je možné písemnou stížnost předat na recepci. Případné osobní stížnosti je možné podat na sekretariátě ředitele. V případě, že ji nelze ihned vyřídit, sepíše se záznam, kde stěžovatel stručně uvede jen skutkové okolnosti a důvody stížnosti. Písemný záznam z telefonické stížnosti nebude pořizován, stěžovatel bude vyzván k písemnému podání.
Anonymní stížnosti nebudou prošetřovány.
Seznam zkratek
Seznam zkratek - Karvinská hornická nemocnice a.s.
Ceník výkonů
Název výkonu | Cena v Kč |
---|---|
Základní vyšetření, anamnéza, fyzikální vyšetření prakt. lékařem; typ I | 264 |
Základní vyšetření, anamnéza, fyzikální vyšetření prakt. lékařem; typ II | 683 |
Preventivní prohlídka studentů SZŠ a VOŠ | 50 |
Laboratorní vyšetření (GMT, ALT, TRG, chol.,glykémie, KO,urea) | 722 |
Rtg plic | 319 |
Zhodnocení výsledků vyšetření lékařem OCHP | 517 |
Spirometrie | 529 |
EMG | 1997 |
Chladový vodní test+pletysmografie | 1000 |
EKG | 288 |
Spiroergometrie | 2351 |
Neurologické vyšetření - komplexní | 1564 |
EEG | 1815 |
Koloskopie úplná | 2857 |
Cílené vyšetření internistou | 1048 |
Ortopedické vyšetření - komplexní | 828 |
Podvodní masáž - 15 min. | 150 |
Akupunktura - celotělová - výkon | 200 +jehly 1 ks 15 Kč |
Akupunktura - lokální - výkon | 100 +jehly 1 ks 15 Kč |
ušní aku jehla - 1 ks | 10 |
Tejpy 1 cm | 3 |
Cross link | 8 |
Jednorázová lumbální atraumatická jehla | 300 |
Mamografie oboustranná | 1364 |
Sonografie prsů s Avon poukázkou | 485 |
Výkony neuvedené v ceníku - dle platného Seznamu zdrav. výkonů | 1,58 Kč/bod |
Vypracování a předání posudku na bolestné pro nemoc z povolání | 3500 |
Vypracování a předání posudku za ztížení společenského uplatnění pro NP | 3500 |
Posudek o příčině úmrtí - odškodnění pozůstalých | 1500 |
Vystavení a předání lékařského posudku o způsobilosti k práci | 1500 |
Vyjádření lékaře ke zdravotnímu stavu žadatele o umístění do zařízení sociálních služeb | 400 |
Lékařské vyšetření nutné pro vydání zdravotních průkazů, profesních průkazů, účast na sportovních akcích atd. | 350 |
Odborné přednášky a školení se zdrav. tématikou (1 vyučovací hodina, tj. 45 min.) | 500 |
Vypsání formulářů pro komerční pojišťovny | 250 |
Administrativní úkon do 10 min. a dále každých 10 min. (jen dle dokumentace, bez vyšetření pacienta) | 100 |
Vystavení potvrzení logopeda pro potřeby přijímacího řízení na VŠ | 150 |
Pořízení CD záznamu - vyšetření, zobrazovací metoda | 50 |
Pořízení fotokopie dokumentace - za jednu stránku A4 | 25 |
Poštovné za zaslání lékařského posudku nebo kopie dokumentace (doporučeně, na dobírku) - na žádost pacienta | dle aktuálního ceníku České pošty |
Hospitalizace na pokoji s nadstandardním vybavením za 1 ošetřovací den: | 800 |
* jednolůžkový pokoj na oddělení interním, rehabilitačním, neurologickém, ortopedickém a oddělení chirurgie páteře | |
* doprovod (matka, otec) na 1lůžkovém pokoji v budově Centra pracovní medicíny | |
Čekací doby
Obor | Vyšetření, výkon | Průměrná čekací doba |
---|---|---|
Ortopedie | Totální endoprotéza kolene | 24 - 30 měsíců |
Totální endoprotéza kyčle | 24 - 30 měsíců | |
Ostatní operace | 12 - 16 týdnů | |
Ortopedické vyšetření | 10 - 20 týdnů | |
Spondylochirurgie | Spondylochirurgické operace | 6 - 8 týdnů |
Spondylochirurgické vyšetření | 4 - 6 týdnů | |
Chirurgie | Operace kýly | 3 měsíce |
Operace žlučníku | 3 měsíce | |
Operace varixů | 3 měsíce | |
Operace prsu pro zhoubné ložisko | 14 dnů | |
Interna | Echokardiografie | 8 týdnů |
Ergometrie | 4 týdny | |
HOLTER - EKG | 2 - 3 týdny | |
HOLTER - TK | 1 týden | |
Gastroskopie | 3 měsíce | |
Denzitometrie (osteologická ambulance) | 3 týdny | |
Kolonoskopie | 3 měsíce | |
Infuzní terapie | 4 - 5 týdnů | |
Diabetologická ambulance | 3 týdny,8 týdnů nový pacient | |
Interní ambulance - předoperační vyšetření | 2 týdny | |
Endokrinologie | 12 týdnů | |
Neurologie | Neurosonologie | 5 měsíců |
EMG | 6 týdnů | |
EEG | 2 dny | |
Evokované potenciály - změny elektrické aktivity mozku | 6 - 8 týdnů | |
Neurologická ambulance - prvovyšetření | 6 měsíců | |
Rehabilitace | Ambulance rehabilitace | 4 - 6 týdnů |
Radiodiagnostické oddělení | Počítačová tomografie - CT | 3 týdny, nevztahuje se na akutní stavy |
Magnetická rezonance - MR | 12 týdnů | |
Sonografie | 1 týden | |
Mamografie | 10 týdnů | |
Skiaskopie | 3 dny | |
Vyšetřovna ke kostní denzitometrii | 10 týdnů |
Vnitřní řád
Celé znění Vnitřního řádu KHN a.s.
Nakládání s osobními údaji
Vedení nemocnice sděluje pacientům a klientům nemocnice, že rozsah osobních údajů vedených o nich ve zdravotnické dokumentaci a v nemocničním nebo lékárenském informačním systému odpovídá rozsahu údajů, které jsou požadovány právními předpisy České republiky, a to zejména zákony o zdravotních službách, o specifických zdravotních službách o léčivech a jejich prováděcími předpisy, např. vyhláškou o zdravotnické dokumentaci.
Pokud se v dokumentaci vyskytují i další údaje nepožadované právními předpisy, např. tel. číslo nebo e-mailová adresa, byly dobrovolně poskytnuty pacientem pro jejich praktickou využitelnost v komunikaci zdravotnické zařízení-pacient.
Pověřencem pro ochranu osobních údajů naší nemocnice je MUDr. Tomáš Canibal, tel.: +420 596 380 441, e-mail: canibal@khn.cz.
Indikátory kvality - Iktové centrum
Rok | I. pololetí | II. pololetí |
2023 | I. pololetí 2023 | |
2022 | I. pololetí 2022 | II. pololetí 2022 |
2021 | I. pololetí 2021 | II. pololetí 2021 |
2020 | I. pololetí 2020 | II. pololetí 2020 |
2019 | I. pololetí 2019 | II. pololetí 2019 |